יום שלישי, 9 בפברואר 2016

תאוריית העליוניות - צוחקים על המגראות של האחר שיחסית הם נטולי כוח .
איך זה בא לידי ביטוי בקטע : תאוריית העליונות באה לידי ביטוי בסרטון בכך שלקחו 2 אנשים שבעצם מחקים אנשים אחרים , אנשים מפורסמים למטרת צחוק . הם מדברים כמוהם ומתחפשים עליהם מה שמעלה את רמת הצחוק .
תאוריית אי הלימה - שמה דגש על הטקסטים , התכנים , יש אי התאמה בין 2 מישורים .
איך זה בא לידי ביטוי בקטע : תאוריית אי הלימה באה לידי ביטוי בסרטון בכך שהשחקנים מדברים בדיוק כמו האנשים שבחרו לחקות אותם , הם לוקחים להם משפטים ובעצם מחקים אותם , התכונות אופי שיש לאותם אנשים אם זה : פחד,רגישות,ביטחון עצמי , יופי , הם לוקחים תכנים ובעצם משייכים אותם לתכונות של האנשים בחרו לחקות .
הקורבן הקיומי - מי שצוחקים עליו , דמות שטוחה ומעוותת שאינה משתנה .
איך זה בא לידי ביטוי בקטע : הקורבן הקיומי בא לידי ביטוי בסרטון בכך שהאנשים בחרו לחקות 2 דמויות מפורסמות ובלטות מהאח הגדול : דוד מעפולה , שי חי , אותם אנשים שמחקים אותם צופים בהם מגלים עליהם תכונות ובעצם מחקים אותם וצוחקים עליהם ועל ההתנהלות שלהם בבית האח הגדול .
הגיבור הקומי - מצטייר ככוחני ושקרן אך מצחיק , בן אדם מצחיק יוצר הזדהות, הדמות יוצרת הומור .
איך זה בא לידי ביטוי : הגיבור הקומי בא לידי ביטוי בסרטון  בכך: ששי חי בבית האח הגדול בא כאדם חזק , עם ביטחון עצמי , לא מפחד מדבר , אומר את כל האמת בפרצוף , ולא אכפת לו מתגובות של אחרים אלא רק מעצמו . ודודו מעפולה בא כאדם רגשי , פחדן , עם לב רגיש , אוהב לדבר ולספר . אותם אנשים בחרו לצחוק על הדברים שרואים מתוך קטע של הומור , כיוון שיודעים שזו סדרה מצליחה והתכונות של הדמויות נורא בולטות אותם אנשים שמחקים את הדמויות יודעים כי המון אנשים יצחקו יאהבו את הקטע מאוד , וכולם לוקחים את הסרטון בהומור .
צורך שכלי - מקבלים מידע כדי לדעת לגבש עמדה .
איך זה בא לידי ביטוי : צורך שכלי בא לידי ביטוי בכך שאותם אנשים תחילה צופים באותם אנשים שרוצים לחקות מסיקים מסקנות ולאחר שהם מקבלים את כל המידע הזה הם יכולים להתחיל לחשוב על רעיונות שיצחיקו את הקהל .
צורך רגשי - מכלול רגשות, הנאה,שמחה ועצב הזדהות עם דמות או אירוע .
איך זה בא לידי ביטוי : צורך רגשי בא לידי ביטוי בסרטון בכך שיש מצב גדול שהדמויות מזדהים לאנשים שבחרו לחקות אותם , שחלק מהתכונות שגילו על האנשים גם להם יש , וזה בעצם גורם להם יותר להתחבר לדמות ולהבין אותה , כמובן שיש מכלול רגשות לכל אדם והשחקנים בוחרים לקחת את הרגשות שנראים להם הכי חיוניים בשבילהם .
צורך חברתי - צורך להיות שייך לחברה , להיות חלק משיח ציבורי .
איך זה בא לידי ביטוי : צורך חברתי בא לידי ביטוי בכך שקודם כל השחקנים צריכים לדעת אם הדמויות נפוצות בחברה , אם יש עליהם דיבור ועירעורים , אם הקטעים שאותם השחקנים רוצים להציג אלו קטעים שיש באנשים שכל אחד רואה ויוכל להבין .
תאוריית קביעת סדר יום - התקשורת קובעת על מה לחשוב .
איך זה בא לידי ביטוי בסרטון : תאוריית קביעת סדר יום באה לידי ביטוי בסרטון בכך שיש קטעים אותם התקשורת בוחרת לפרסם ולהראות כי יודעת שזה יגרום לקבל הרחב לדעות ורגשות שונות , יש קטעים שהתקשורת בוחרת לפרסם ויש קטעים שלא מה שיכול לשנות את תדמית האדם ולהפוך אותו לאדם שונה ממה שהוא .
תאוריית השפעה הנושא העיקרי - התקשורת קובעת על מה לחשוב ומה לחשוב .
איך זה בא לידי ביטוי : זה בא לידי ביטוי שיש קטעים שהתקשורת בוחרת לפרסם ויש קטעים שהתקשורת מעדיפה לחתוך בשביל לסחוף יותר צופים ואקשן , לתקשורת יש כוח חזק כיום כן היא בוחרת לפרסם תכנים שיודעת שיגרמו להמון אקשן , אך יכולה גם לשנות אדם ממה שהוא באמת .
ההומור וההשתייכות לחברה- יעיל וחזק , מאפשר להעביר מידע רב בצורה קצרה חסכונית ומספקת .
איך זה בא לידי ביטוי : זה בא לידי ביטוי בכך שהשחקנים מעבירים לנו אך ורק את הדברים הבולטים ואת הקטעים הרלוונטם והמצחקים או העצובים שבעצם סחפו את הקהל , הם מדגמים לנו אותם בצורות שדומות לאנשים שעומדים מאחורי זה בקצרה ובצורה מעשירה שבעצם יכולה להסביר לנו את אופיה של הדמות ואת חיצונה .
לפי דעתי הסרטון הוא פוליסמי כיוון שלכל אדם יש דעה משלו , כל אדם מפרש את זה שונה , יהיו אנשים שיגידו שהסרטון ממש מצחיק ויאהבו את זה ממש , לעומת זאת יהיו אנשים שיגידו שהסרטון מוגזם מידי ופוגע זה עניין של פרשנות הנובעת מהשוני הקיים בין הקבוצות השונות בחברה.
הסרטון הוא סרטון פתוח כיוון שכל אחד יכול להבין אותו אך בצורה שונה , הסרטון מבוססת על תוכנית טלווזיה גדולה ומצליחה מאוד מה שאומר שכל מי שרוצה להבין את הסרטון שעשו בשל התוכנית יכול . 

תגובה 1:

  1. תני כותרת לתרגיל
    תסמני בצבע אחר את המושג ותעשי רווחים בין מושג למושג
    תודה

    השבמחק